Projekty

CEF 2 2024

Společnost ČD Cargo zaznamenala významný úspěch v rámci programu Connecting Europe Facility (CEF) Transport. Uspěla se dvěma projekty zaměřenými na modernizaci vozového parku, které získají podporu z fondů Evropské unie. Díky této podpoře se podaří vybavit téměř 80 lokomotiv moderním zabezpečovacím systémem ETCS (European Train Control System).

Tyto investice zvýší bezpečnost železniční dopravy, posílí konkurenceschopnost ČD Cargo a přispějí k lepší propojenosti evropských železničních sítí.

Popis programu

Program CEF Transport je zaměřen na poskytování finanční pomoci Evropské Unie na rozvoj transevropských sítí prostřednictvím podpory projektů společného zájmu v odvětvích dopravních, telekomunikačních a energetických infrastruktur a k využívání potenciální synergie mezi těmito odvětvími.

CEF v oblasti dopravy se zaměřuje na podporu investic do výstavby nové dopravní infrastruktury, stejně jako na obnovu a modernizaci té stávající. Hlavní důraz klade na přeshraniční úseky, odstraňování úzkých míst a chybějících částí hlavní a globální sítě TEN-T, a rovněž na zajištění bezpečné infrastruktury. Dále je možné získat podporu na přizpůsobení sítě TEN-T požadavkům vojenské mobility.

CEF je administrován Evropskou výkonnou agenturou pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (dále jako „CINEA“) se sídlem v Bruselu. CINEA řídí programy Evropské komise, které přispívají k dekarbonizaci a udržitelnému růstu.

Projekt na implementaci 50 palubních jednotek ETCS L2B3 do vybraných hnacích vozidel v rámci CEF 2 2024

Program veřejné podpory: Connecting Europe Facility Transport (dále jako „CEF“)

Název výzvy: CEF-T-2024-SIMOBCOEN-ERTMS-UNITS

Název projektu: Implementation of the ETCS on-board units L2B3 into selected traction vehicles of CD Cargo, a.s. (dále jen „Projekt“)

Reg. číslo projektu: 101232883

Popis projektu

Cílem Projektu je vybavit až 50 hnacích vozidel palubními jednotkami ETCS vyhovujícími Level 2 Baseline 3.

Projekt je rozdělen do 2 pracovních balíčků:

  1. Projektové řízení
  2. Retrofitting-sériová implementace ETCS až na 50 hnacích vozidel řady 742.7


V rámci jednotlivých pracovních balíčků bude zajištěno důkladné plánování a nepřetržitý dohled nad realizovanými činnostmi. Součástí řízení bude také včasná a odpovídající identifikace a mitigace rizik, a to jak z technického, tak obchodního hlediska projektu.

Pro financování projektu je stanovena maximální finanční podpora formou fixního jednotkového příspěvku. Výše příspěvku činí 190 000 € na každou sériovou lokomotivu. Retrofitting se bude týkat až 50 sériových lokomotiv řady 742.7.

Tento projekt přispěje k urychlení zavádění evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS do hnacích vozidel ČD Cargo a k dosažení připravenosti na provoz výhradně pod jeho dohledem. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy a zlepšení interoperability, což podpoří efektivnější a jednotnější železniční prostor nejen v České republice.

Realizace projektu byla zahájena dne 30.1.2025 s předpokládaným dokončením do 29.1.2029.

Projekt na dodávku a instalaci palubních jednotek systému ETCS do 26 lokomotiv v rámci programu CEF 2 2024

Program veřejné podpory: Connecting Europe Facility Transport (dále jako „CEF“)

Název výzvy: CEF-T-2024-SIMOBCOEN-ERTMS-UNITS

Název projektu: Delivery and installation of the ETCS on-board units L2B3 into selected traction vehicles of CD Cargo, a.s. (dále jen „Projekt“)

Reg. číslo projektu: 101232885

Popis projektu

Cílem Projektu je vybavit až 26 lokomotiv palubními komponenty ETCS vyhovujícími Level 2 Baseline 3.

Projekt je rozdělen do 3 pracovních balíčků:

  1. Projektové řízení
  2. Retrofitting – sériové vybavení až 24 lokomotiv řady 363 systémem ETCS
  3. Retrofitting – sériové vybavení 2 lokomotiv řady 753.6 systémem ETCS


V jednotlivých pracovních balíčcích bude zajištěno detailní projektové plánování a kontinuální monitoring realizovaných aktivit. Součástí řízení bude také včasná identifikace a technicko-obchodní mitigace rizik s cílem minimalizovat dopad na harmonogram a rozpočet projektu.

Financování projektu je realizováno formou fixního jednotkového příspěvku, přičemž maximální výše podpory činí 190 000 € na každé sériové vozidlo. Projekt zahrnuje retrofitting až 24 sériových lokomotiv řady 363 a 2 sériové lokomotiv řady 753.6.

Díky tomuto Projektu bude urychlena implementace evropského vlakového zabezpečovacího systému do hnacích vozidel vozového parku ČD Cargo.. Zároveň se zvýší bezpečnost železničního provozu a interoperabilita, což povede k efektivnějšímu jednotnému železničnímu prostoru nejen v ČR.

Realizace projektu bude zahájena dne 31.10.2025 s předpokládaným dokončením do 30.3.2028.