Měření mostu přes Vltavu

V pátek 12. června se na viaduktu u Červené nad Vltavou, na úseku někdejší Českomoravské transverzální dráhy, mezi Táborem a Pískem uskutečnila série měření, jejichž výsledky budou mít po svém vyhodnocení za cíl zjistit, jaký je skutečný stav tohoto jedinečného mostu. Ten byl uveden do provozu 20. listopadu 1889 a se svojí délkou 253 metrů a výškou 67 metrů byl druhým nejvyšším mostem v celém Rakousko-Uhersku. Jeho výška byla později snížena zatopením údolí při stavbě Orlické přehrady. V dnešní době je na mostě snížena traťová třída, což vytváří určité úzké hrdlo celého západovýchodního železničního spojení v regionu.

Měření, jehož se zúčastnila lokomotiva 751.219, by tak mohlo pomoci vrátit této trati její význam, který se dnes v nákladní dopravě omezuje na občasný průvoz prázdných souprav, zpravidla vozů k nakládce štěrku na výluky a stavební práce různých soukromých dopravců.

Jednalo se o velmi zajímavý obchodní případ, kdy ČD Cargo zajistilo pouze vozidlo a strojvedoucího pro netradiční výkon, nesouvisející přímo s přepravou zboží.



Infoline

+420 972 242 255
info@cdcargo.cz

Monday - Friday
8:00 - 16:00


Customer
service centre

+420 226 066 066
ZakaznickeCentrum@cdcargo.cz

00:00 - 24:00 hr.


   

 

ČD Cargo Logistics

ČD Cargo

It offers the transport of a wide array of goods ranging from raw materials to products with a high added value, transport of containers, special consignment, rental of railway wagons, railway siding services, and other transport services.