Vyhledávaníspojení
Katalognákladních vozů
Stanicea disponenti
Dataa dotazy
Zákaznickécentrum
Na železnici se stále něco děje. A toto je přesně místo, kde najdete aktuální informace nejen o dění v naší společnosti ČD Cargo, ale i různé zajímavosti z dopravního trhu apod.
V souvislosti se lživou kampaní, která je vůči ČD Cargo vedena firmami skupiny Rail Invest (OOS, TSS, Financial Found atd.), vydává vedení ČD Cargo následující prohlášení:
S firmami ze skupiny Rail Invest vede v současné době ČD Cargo několik soudních sporů, jejichž předmětem je flagrantní porušování smluvních vztahů ze strany jednotlivých společností této skupiny a to v řádu stovek milionů korun. V rámci konkurenčního boje a ve snaze účelově očernit vedení ČD Cargo teď právní zástupce Rail Invest napadá smlouvu ČD Cargo s konkurenční firmou SMK, mimo jiné u drážního úřadu.
ČD Cargo uzavřelo v roce 2018 smluvní vztah se společností SMK, jehož předmětem je zajištění komplexní modernizace 500 vozů Ea. Tento kontrakt je nyní předmětem klamavých nařčení ze strany skupiny Rail Invest, která pokoutně získala dílčí informace podléhající obchodnímu tajemství mezi ČD Cargo a SMK.
Kontrakt s SMK byl připravován v prvním pololetí roku 2018, tedy v době, kdy bylo nutné pokrýt zvýšenou poptávku po vysokostěnných vozech, mimo jiné i na základě úkolu týkajícího se urychleného odvozu dřeva z lesů zasažených kůrovcovou kalamitou. Smlouva prošla standardním schvalovacím procesem – nejprve byla schválena představenstvem společnosti ČD Cargo, následně dozorčí rada ČD Cargo udělila předchozí souhlas s uzavřením smlouvy. Společnost SMK byla v tu chvíli jedinou nám známou společností, která nabízela možnost zajistit požadovanou modernizaci nákladních vozů, neboť disponuje již dříve schválenou dokumentací pro takovouto komplexní modernizaci vozů, při které je u vozu nahrazen celý podvozek a vyměněn za jiný typ, který splňuje požadavky interoperability. Pokud by nebyl kontrakt uzavřen, vozy by čekala fyzická likvidace, neboť modernizace probíhala na morálně a fyzicky zastaralých neprovozuschopných vozech, které navíc díky svým konstrukčním omezením mohly být v provozuschopném stavu používány pouze v České a Slovenské republice.
Obchodní případ je rozdělen do tří neoddělitelných součástí:
Ve své podstatě se jedná o modernizace vozů a jejich desetiletou údržbu (nad rámec běžné) spojené s financováním. Za financování, resp. splátku ceny rekonstrukce a následné údržby lze vnímat nájemné za dobu používání vozu a odkupní cenu v desátém roce. Z provedených analýz vyšlo toto řešení jako nejefektivnější a také jako nejrychleji možné zajištění potřebné vozové kapacity.
I přesto, že naše společnost v této fázi kontraktu není subjektem zodpovědným za údržbu těchto vozů, lze konstatovat, že vozy jsou běžně používány, nevykazují žádné vady a je za ně dle smlouvy hrazeno řádné nájemné. Nad rámec výše uvedeného je třeba uvést, že identicky rekonstruované vozy jezdí po celé Evropě v jednotkách tisíců kusů.
Uvedená zakázka byla předmětem auditu, byla opakovaně prověřována ze strany vedení společnosti, vedení celé Skupiny ČD i drážního úřadu a to bez žádného nálezu a neshody s korporátními i drážními předpisy a s prokázanou jednoznačnou ekonomickou a časovou výhodností.
Na závěr dodejme, že vedení společnosti ČD Cargo nemá v tuto chvíli informace o žádném trestním oznámení podaném v souvislosti s výše uvedeným smluvním vztahem, ani nebylo kontaktováno orgány činnými v trestním řízení.
+420 972 242 255 info@cdcargo.cz
pondělí - pátek 8:00 - 16:00 hod.
Zákaznické centrum
+420 226 066 066 ZakaznickeCentrum@cdcargo.cz
00:00 - 24:00 hod.