Vyhledávaníspojení
Katalognákladních vozů
Stanicea disponenti
Dataa dotazy
Zákaznickécentrum
Obvod PJ České Budějovice dnes zahrnuje 1 570 km tratí, na kterých se nachází 153 tarifních bodů. S infrastrukturou sousedních zemí má PJ České Budějovice spojení v Horním Dvořišti a Českých Velenicích (Rakousko) a v České Kubici a Železné Rudě (Německo). Přechod v Železné Rudě však není nákladními vlaky využíván a také přechod v České Kubici je primárně určen pouze pro přepravy ucelených vlaků zejména s osobními automobily. V PJ České Budějovice pracuje 472 zaměstnanců, oproti původním 683 zaměstnancům v PJ České Budějovice a 714 zaměstnancům v PJ Plzeň k 1. lednu 2008.
Nelze zmínit všechny zákazníky v obvodu PJ České Budějovice, ale neprozradíme žádné tajemství, když řekneme, že velmi významná je v obvodu vykládka pevných paliv. Uhlí je našimi vlaky přepravováno do tepláren v Českých Budějovicích, Strakonicích, Plzni, Táboře a Plané nad Lužnicí. V posledních dvou jmenovaných případech zajišťují zaměstnanci naší společnosti i vykládku paliva na vlečce. Důležitým palivem je také biomasa, která je v kontejnerech Innofreight dopravována z celého obvodu provozní jednotky a i z dalších stanic v obvodu PJ Ústí nad Labem a Praha do teplárny v Plzni. Významnou komoditou nakládanou v obvodu je s ohledem na charakter regionu též dřevo. Nebývalý růst zažívá v posledních letech kombinovaná doprava. Zásluhu na tom má zejména operátor METRANS, pro kterého zajišťujeme dopravu vlaků do kontejnerového terminálu v Nýřanech. Nejen do skladů ČEPRA míří ucelené vlaky s pohonnými hmotami – stanicemi s největší vykládkou tohoto zboží jsou Bělčice, Domažlice, Písek, Tábor, Třemošná u Plzně a Včelná. Není bez zajímavosti, že naftu přepravujeme i pro společnost JHMD provozující známé jindřichohradecké úzkorozchodné dráhy. Významným zákazníkem je společnost ROSSO STEEL v Mirošově (výrobky z oceli).
Nesmíme zapomenout ani na přepravy skleněných láhví a sladu do světoznámého pivovaru Budvar. Výčet zajímavých obchodních případů můžeme uzavřít zmínkou o vojenských přepravách realizovaných z/do Polečnice, Bechyně, Kařízku nebo Balkovy Lhoty. Při nakládce a vykládce kontejnerů s vojenským materiálem také často asistuje silniční autojeřáb PJ České Budějovice.
TOP tarifní body dle nakládky (2015): Horní Dvořiště st. hr., Nýřany, Plzeň hlavní nádraží, Česká Kubice st. hr., České Budějovice, Nové Hrady, Domažlice, České Velenice st. hr., Chlumčany u Dobřan, Mirošov.
TOP tarifní body dle vykládky (2015): Plzeň hlavní nádraží, České Budějovice, Horní Dvořiště st. hr., Nýřany, Strakonice, Dívčice, Tábor, Domažlice, Česká Kubice st. hr., České Velenice st. hr.
iž 20. června 1903 byl zahájen elektrický provoz na místní dráze vedoucí z Tábora do Bechyně. Ta byla postavena podle projektu známého českého průkopníka elektřiny Františka Křižíka. Iniciátory výstavby „Lipenky“, tedy tratě vedoucí z Rybníka do Lipna nad Vltavou, byli Arnošt Porák (majitel papírny v Loučovicích) a Bruno Pammer (opat vyšebrodského kláštera). Provoz na dráze elektrifikované stejnosměrným proudem o napětí 1 280 V byl zahájen 17. prosince 1911. Zvláště druhá jmenovaná trať měla velký význam pro přepravu dřeva ze šumavských lesů, pro přepravu papírenských surovin i dalšího zboží. Další chvíle slávy zažila „Lipenka“ v 50. letech minulého století při výstavbě lipenské přehrady. V letech 2000 – 2001 byl v souvislosti s elektrifikací tratě do Horního Dvořiště změněn způsob napájení dráhy na střídavý (25 kV/50 Hz). Dodejme jen, že dnes se na „Lipence“ naloží a vyloží cca 250 vozů ročně a v čele manipulačních vlaků můžeme spatřit i hybridní dvouzdrojovou lokomotivu řady 218. Nákladní dopravu na „Bechyňce“ zajišťují motorové lokomotivy řady 742, objem nakládky a vykládky se pohybuje okolo 100 vozů ročně, včetně vojenských zásilek.
Radioblok je nový zabezpečovací systém, který by na regionálních tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy (D3) měl eliminovat chybu lidského faktoru. Jeho instalace na trati Číčenice – Volary byla iniciována po vážných nehodách v letech 2004, 2007 a 2011, které se zde staly a při kterých zemřeli tři lidé. Radioblok nepředává informace klasickou cestou přes kabely, ale využívá sítě mobilního operátora. Zařízení se skládá ze dvou částí – první je centrála ovládaná dirigujícím dispečerem prostřednictvím JOP, druhá část, terminál, je umístěna na hnacím vozidle. Systém kontroluje strojvedoucího, aby neodjel z dopravny bez povolení, i dispečera, aby nevyslal vlaky proti sobě. Vlak je navíc sledován systémem GPS. Další nespornou výhodou radiobloku je fakt, že jej není možné vyřadit z provozu případnou krádeží nebo poškozením kabelů. Mezi Číčenicemi a Volary je radioblok v provozu od roku 2012. Instalaci nového zabezpečovacího zařízení se muselo přizpůsobit i ČD Cargo, které po této trati zajišťuje obsluhu značné části Šumavy. Pro provoz na této trati jsou dnes vybaveny lokomotivy 743.005 a 743.009.
Většina materiálu na výstavbu jaderné elektrárny Temelín byla dovážena po železnici a ještě v nedávné minulosti byla elektrárna zásobována palivem také po železnici. Ta si zde i dnes udržuje významnou pozici. Lokomotivy akciové společnosti ČD Cargo zajišťují každý pracovní den obsluhu elektrárenské vlečky. Po železnici putují na vlečku např. různé chemikálie využívané v elektrárenském provozu, transformátory nebo jiné velké technologické celky a také speciální kontejnery na použité jaderné palivo. Službou šitou skutečně na míru je zajištění posunu v areálu elektrárny po dobu její pravidelné každoroční odstávky. Během odstávky se v denních i nočních směnách na vlečce střídá 12 speciálně školených strojvedoucích ČD Cargo, kteří zajišťují přepravu čerstvého a vyhořelého jaderného paliva technologickými prostředky elektrárny mezi objekty v jejím areálu.
+420 972 242 255 info@cdcargo.cz
pondělí - pátek 8:00 - 16:00 hod.
Zákaznické centrum
+420 226 066 066 ZakaznickeCentrum@cdcargo.cz
00:00 - 24:00 hod.